دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر می گوید هر چند من معاون سیاسی دولت تدبیر و امید هستم ولی ما از ستاد آقای روحانی هیچ حمایتی نمی کنیم، چون مجری برگزاری انتخابات هستیم...
کد خبر: ۳۱۸۴۷
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر می گوید هر چند من معاون سیاسی دولت تدبیر و امید هستم ولی ما از ستاد آقای روحانی هیچ حمایتی نمی کنیم، چون مجری برگزاری انتخابات هستیم.


به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در نشست خبری خود که با محوریت انتخابات سال 96 برگزار شد، افزود: هیچ فرقی بین آقای روحانی و رقیبش نخواهد بود و حتما مردم خودشان درباره ی اعتماد به دولت قضاوت می کنند.


وی پیرامون برنامه های استانداری برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای نیز اظهارداشت: بحث حضور حداکثری، یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما باید بستر را فراهم کرده و صندوق ها همه جا حضور داشته باشد و رای مردم را جمع آوری کنیم.


گراوند اضافه کرد: ستاد انتخابات استان بوشهر تشکیل شده و تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز تامین شده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان این که پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در37 شهر و398 روستای استان بوشهر برگزار می شود، پیرامون روند تایید صلاحیت کاندیداها، اظهارداشت: مبنای تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، قانون است و به هیچ وجه اجازه سلیقه ای برخورد کردن در این زمینه داده نخواهد شد.


وی افزود: صلاحیت های عمومی مد نظر است و درباره ی مدارک تخصصی و صلاحیت های تخصصی فعلا چنین قانونی در قانون شوراها نیست؛ ضمن این که مدیرانی که قصد کاندیداتوری در شوراها را دارند، قبل از ثبت نام باید استعفا دهند.


گراوند اضافه کرد: البته سلامت مالی وعمل به قانون در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مورد توجه باشد، ضمن این که تاکنون تحرک ها و فعالیت های غیرقانونی در بحث انتخابات گزارش نشده است.



من دنبال وحدت هستم


گرواند در پاسخ به سوالی پیرامون نشست های اخیر با فعالان سیاسی استان، گفت: جلساتی که من در آن حضور داشته ام، بعضا افرادی مخالف دیدگاه من هم بلند شده و حرف و نظر خود را بیان کرده اند و نمی توان آن را مربوط به جناح خاصی دانست.


عبدالکریم گراوند در پاسخ به سوالی پیرامون اختلاف بین اصلاح طلبان و ترغیب قشرهای ناراضی اصلاح طلبان برای حضور فعال در انتخابات و نبود فعالیت های حزبی نیز اظهارداشت: درست است که من معاون سیاسی دولت روحانی هستم و در 9 سال قبلش در گوشه ای نشسته بودم و پیشینه ی من مشخص است؛ ولی بنا نیست من نقش حزبی را ایفا کنم! احزاب باید فعال شوند، احزاب یعنی تحمل و گفت و گو؛ من بستر را برای فعالیت احزاب و سمن ها فراهم کرده و مجوز صادر کرده ام و این ها یعنی کار حوزه ی سیاسی!


وی اضافه کرد: من دنبال این هستم بین اصلاح طلب و اصولگرا و همه وحدت باشد چرا که پیشرفت کشور ما در این است که با هم متحد باشیم.


نگاه معاون استاندار به فعالیت مدیران دولت قبل


معاون سیاسی استانداری بوشهر در پاسخ به یکی از رسانه های اصولگرا درباره مستندات آمار چندی پیش معاون سیاسی استاندار مبنی بر حضور 95 درصدی مدیران دولت سابق در مدیریت ها و بنفش بودن مدیریت در بوشهر گفت: به دلیل مسئولیتم در معاونت اداره سیاسی وزارت کشور و رصدی که از ستاد وزارتخانه ها و استان ها دارم به آمار مستندی در این خصوص دسترسی دارم اما صلاح نیست به جزییات اینکه در کدام وزارتخانه این نیروها بیشتر است اشاره کنم؛ ضمن اینکه ما هم مشکلی با حضور مدیران دولت قبل نداریم و مدیران باید حرفه ای باشند و فقط به کار تخصصی شان فکر می کنند، بلکه اشکال وقتی ایجاد می شود که مدیری با برنامه های دولت مستقر همراهی نداشته باشد که این موارد نیازمند اصلاح است.


وی افزود: درباره آماری هم که چندی پیش در سایت ها مبنی بر تغییر مدیریت ها در استان بوشهر اشاره شده، بخشی از آنها مسئولیت داشته و در این دولت ارتقا یافته اند.



پیش بینی 3 هزار نفری کاندیداها در انتخابات شوراها


رییس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه نام نویسی از کاندیداهای شورای شهر و روستا از 30 اسفند در فرمانداری و بخشداری ها آغاز می شود، در پاسخ به سوالی پیرامون برآورد احتمالی تعداد کاندیداها در استان بوشهر، اظهارداشت: در شرایط فعلی برآورد و پیش بینی می شود 3 هزار نفر برای نامزدی در این انتخابات نام نویسی کنند، البته ممکن است این تعداد خیلی بیشتر شود؛ همانطور که در انتخابات مجلس دهم پیش بینی کاندیداتوری 6 هزار نفر در کشور بود ولی این تعداد به 12 هزار نفر رسید.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بری بیشترین و کم ترین حضور مردم استان بوشهر در انتخابات نیز گفت: بیشترین مشارکت در ریاست جمهوری دوره دهم، با 85 درصد مشارکت و کم ترین هم در دوره ی ششم با 55 درصد مشارکت در استان بوشهر بوده است.


گراوند در بخشی از سخنان خود به ایجاد 700 هزار شغل در دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دولت روحانی 700 هزار شغل ایجاد کرده ولی امسال 500 هزار نفر به جمع بیکاران اضافه شده؛ ما از سال 90 هم تمام مطالبات اشتغال کشور تلنبار شده و ما هم همه را از این دولت می خواهیم در حالی که در سال های 90، 91 و 92، میانگین اشتغال زیر 50 هزار نفر بوده است و امسال هم باز 500 هزار نفر به بیکاران اضافه می شود.


گراوند البته درباره ی وضعیت شورای شهر آبپخش و شهردار نخل تقی نیز اظهار بی اطلاعی کرد و با بیان این که قضیه «ته لنجی» نیز در دولت و مجلس در حال پیگیری است، اضافه کرد: همه چیز طبق قانون پیش خواهد رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر